Jeg kan ikke sende email


Når du skal sende mail skal du benytte en såkaldt SMTP server.

Den bliver som oftest stille til rådighed af din udbyder, men nogle udbydere har valgt at lukke denne tjeneste, og samtidigt spærre for port 25, således at man ikke umiddelbart kan benytte en anden SMTP server.

Dette sker for at forhindre at computere hjemme hos folk bliver benyttet til udsendelse af SPAM.

For at servicere vores kunder bedst muligt har vi gjort det muligt at benytte vores SMTP server på en alternativ port - nemlig 2525, samt ved at bruge godkendelse.

Det betyder at du kan sætte dit mailprogram op til at bruge samme server til udgående SMTP som den indgående. Dog skal du under avancerede indstillinger i dit mailprogram huske at ændre porten til port 2525, samt aktivere godkendelse med brugernavn og password. Dette er det samme som du bruger til din indgående postserver.

Hjalp dette svar dig?

 Print denne artikel

Læs også

DNS for webservere

Hvis du selv administrerer DNS, eller ønsker at lave avancerede indstillinger for dit domæne, er...

Jeg modtager ikke mail sendt til mig udefra.

Hvis du ikke  modtager mail udefra kan der være flere årsager. Welcom vedligeholder et...

Uploade / vedligeholde hjemmeside

Når du skal vedligeholde din hjemmeside eller uploade en ny, gøres dette ved hjælp af FTP. For...

Oprettelse af midlertidig hjemmeside

Se guide her; https://www.youtube.com/watch?v=U0ke9gYl0Pk 

Tilretning af hjemmeside via FTP

Eksempel på dette kan findes her; https://www.youtube.com/watch?v=FYqgCO8TRwE